esmaspäev, 4. aprill 2016

12. Päev: Lebo päev Chamonix

Hommikul, peale hilist ärkamist, parkisime kõhud head-paremat prantsuse köögist täis ja linnapeale kolama. Kuna on pühapäev siis nagu igas teiseski euroopa linnas on hotelli kõrvale suurde parklasse laiali tõmmatud korralik kirbukas, uudistasime seda natuke, igasugu põnevat kraami leidis, vanat alpinismi, matka ja suusavarustust, ning muud träni, nagu kirbukatel ikka !
Vaatasime poodides ringi, kuna aled on megad siis jäi omalegi ühtteist näppu, nt. jope ja veel midagi. Ja ega me ju ilma actionita läbi ei saa, terve reisi ajal on ikka midagi juhtunud. Lipsasime ühte gurmee poodi sisse, et veidi silma nuumata ja nuputada mida koju kaasa osta, kui äkki üks kergelt asotsiaalne vana, odava veiniriiuli juures, äkki suure matsuga pikali käis, müüjanna kiljatas midagi ja pani paanikas jooksu, vana tõmbles maas krampides, mingi hoog talle peale tuli, Elmo kargas kohe ligi ja hakkas selli küliti keerama, jooksin ka ligi ja kahekesti hoidsime paigal kuni vanal suurem kriis mööda hakkas minema. Vahepeal, ilmus sündmuskohta veel üks mees kes uuris, et kas tegemist on meie tuttavaga, ütlesin, et ei ja siis helistas kiirabisse. Kui vanal hakkas hingamine taastuma ja silmad veidi pilkuma, ilmus välja üks naisterahvas kes juhtumi vaikselt üle võttis ja talle igasugu asju suhu toppima hakkas, kaasa arvatud tulemasin, Elmo ütles, et krt sinna ei tohiks midagi praegu toppida, võib kurku tõmmata, üritasin tädile seda selgitada, aga noh, minu jutt läks nagu "kerisele" !!
Kuna vanal läks pilk selgemaks ja situatsioon oli tädil kontrolli all, siis lahkusima nähtamatult "tagaukse" kaudu, nagu tagasihoidlikud eesti mehed ikka!
Kobisime hotelli tagasi, tsekkisime ennast välja ja jalutasime oma mandiga teise hotelli, millest homme hommikul koduteed alustame, saime kompsud maha panna ja nüüd päeva põhisündmuse juurde, tõus 3842m kõrgusele L'Aiguille du Midi mäe tippu !! Loomulikult ei kõmbi me sinna jala, sinna saab kahe tõstukiga, vahepeal on ümberistumine. Korraga mahub ühte kabiini ca'30 inimest ja sõit kestab umbes 15min. Esmamulje on vägev, tõuseme nii kiiresti, et minul lõi kõrvad lukku, päris ülesse jõudes tekkis kerge "uhuuu" tunne, õhk on hõredam ja peab tegema sügavamaid hingetõmbeid. Aga need vaated olid igat senti väärt, pilet ei olnud just väga odav, aga no kuulge....millal siis veel, kui mitte siin ja praegu !!
Päris tippu tuleb veel sabas seista, umbes 15-20min, sinna viib eraldi lift.
Vägev...päris ülevalt panevad kutid wingsuit'i, oma arust filmisin päris pika klipi, aga unustasin kaamera käivitada, juhtub, krt, aga miks minuga !
Kohe saame siit ülevalt kohustusliku pildi, ilma milleta ei tohi alla minna, klaasist "purgis", alla on päris mitu minutit kukkuda kui klaas peaks purunema, jalga anti kõigile vanaema kootud sussid !
No saab kino siin üleval ka....mingi pro fotograaf kargas ligi ja küsis kas mõne pildi Lonley Planet'i jaoks teha võib, näete nii šehvid välja ja värvid ka jummala ägedad grin-emotikon
No ikka võib, loodame, et ajas meid päris alpinistidega segamini.
Klõpsis pildid ära ja siis ajasime natuke juttu ka, ütlesime, lõpetasime eile TMB matka ja natuke puhkame, siis ütles, et näost on näha jah, et pisut räsitud, lubas e-mailile klantspilti saata !!
Jube ettevaatlikult tuleb siin treppidel liigelda, iga kiirem liigutus võtab võhmale, hästi rahulikult ja aeglaselt, nagu tigu ja sügavad hingetõmbed, üks tütarlaps istus trepil, näost valge, soovitasin tal ka sügavaid ja pikki hingetõmbeid, varsti läkski paremaks!
Nii, tegime kohustuslikud õlled ka 3842 peal, maitse peaaegu sama aga, sarve hakkas sinder hästi, maru odavalt saab läbi.
Nüüd alla tagasi ja mingi amps kuskilt ja siis veel väike shoping !
Ja muidugi lennuks pakkimine, see saab tõsine katsumus olema, aga saame hakkama.