pühapäev, 3. aprill 2016

7. Päev: Rifugio Helena - La Fouly kämpa

Mägi võetud, tere šweits !!
Päris karm tõus sai võetud ja kohe peale hommikusööki, esimese 100m oli hing kinni...krt mis nüüd siis, puhkus ja söök olid ju võimsad, aga vaikselt läks paremaks, leidsin omale mõnusa "pensionäri" tempo ja tasakesti jätkasin tõusmist, vähemalt see oli hea, et terve mägi oli udusse mähkunud, ei teadnud mida oodata ja teadmatus on õndsus, nühkisime tuimalt ülesse poole ja oh imet, tuligi tipp 2537m. Vahepeal jõudsid meile järele oluliselt väiksema kandamiga kodanikud.....T-särgi väel, segased, mäel puhus selline tuul, et me Elmoga tõmbasime kõikvõimalikud lukud kinni ka taskute lukud, et jummala eest kuskilt sisse ei puhuks. Tipus oli üks õnnetu tütarlaps samuti kõigest särgiväel, oli peitnud ennast tippu tähistava kividest laotud samba taha, see pakkus natukenegi tuulevarju talle, loodame, et peika andis talle oma jaki.
Šweitsi jõudes tundsime ennast kohe kodusemalt, taevas kenasti pilves, sajab, selline mõnus depressiivne ilm.
Rattureid tuli meile vastu umbes kolmekümne ringis, osad sõitsid osad lükkasid rattaid ülesse, tõenäoliselt kimavad hiljem sealt alla, ilm just kõige rattasõbralikum pole aga noh, kui on õiged riided siis pole hullu midagi.
Tiksusime pool tunnikest mäest alla majutuskohani de la Peule, ka seal saab öömaja kui matkapäeva peaks seal kandis lõpetama, aga kuna la Foulysse läheb vaid allamäge siis tegime kohvid ja koogi, kuivame natuke ning edasi la Fouly' poole.
Üle piiri tulles saime tunni jooksul kolm korda riideid vahetada, külm, tuuline, vihmane ja päike, tõsiselt vaheldusrikas.
Tere la Fouly !!
Pärast pikki läbirääkimisi otsustasime ühehäälselt (kumba hääl see oli, arvake ära), et täna jääme siia, pole pointi edasi minna kuna muidu peaksime kuskil ühe päeva lihtsalt vedelema ja aega parajaks tegema. Siin on mõnus kämpa tualettide ja duššidega, teeme poetiiru ning puhkame, õhtuks on tõenäoliselt makaronid !
Paganama õige otsus oli kämpasse jääda, adminnitädilt kauplesin välja, et kui koledasti ladistab kas ühismaja põrandal võime ööbida (ühismajad on kämpades kohad kuhu telkijad saavad minna katusealla sööma, seal on tavaliselt internet ja tv), ütles, et võime küll !! Leppisime Elmoga kokku, et ladistab.
Vana on hetkel omas elemendis ja näpib teleka pulti, ning loeb mulle ilmateadet, on ta ju sellest vidinast eemal olnud juba 7 päeva.
Wi-Fi parool on ka hinna sees, mis veel tahta.
Lippan korra poodi ja võtan miskit võiku materjali homseks, oleme rõõmsad ja roosad, tervis ka ok !!