pühapäev, 3. aprill 2016

5. Päev vol.2: Rifugio Elisabetta - Rifugio Bertone 18km, kõrgeim punkt 2430km Tõusumeetreid 1460m Laskumist 1560m

Puhkasime oma kolm tundi, oi see oli hea!!
Otsustasime, et jalutame ühte tippu veel, siis homme natuke lihtsam, pargime ennast Rifugio Bertone's ja magame seekord ka inimese moodi ! Laadisime all linnas ennast süsivesikutega "punasesse", seljakotid selga ja minek. Mäe alt näitas 1:45 puhkekohta, näitasin veel Elmole, et sinna peame vist tõusma kus puud lõppevad, ta ei uskunud. No mida hullu seal ikka olla saab aga selle ajaga tõusime pea 1000m, teel ülesse tegime päris mitu peatust, no ikka päris mitu.
Napilt enne tippu märkasin majakest üleval, hõikasin Elmole....juhuu..maja paistab !!! Elmo kohe..kus, kus ? Ma siis, et tule siia alla poole, näe siit paistab...Elmolt tuli resoluutne ei, ma ei tule alla, nagu Eesti filmiklassikast. Muidugi, mõlemad pehmod juba ja iga samm on loetud, sain itsitada omaette vähemalt.
Ülesse jõudsime täpselt pool kaheksa, uurisin pererahvalt majutuse kohta, kohti on ja süüa saab ka, selge, võtame.
Näidati narid kätte, tualett ja duss ka, pesta ei lastud, kohe sööma, päris karm, pesta oleks enne tahtnud ikka!
Osa seltskonnast oli sama kes ka eelmises peatuspaigas, lehvitasid rõõmsalt kui Elmoga lekkivatena sisse tuikusime, väga lahe ja sõbralik rahvas see matkarahvas.
Õhtusöögi serveerimist ootasin juba huviga, mis siis nüüd tuleb, ikkagi veel ju Itaalias !!
Esiteks tuli pasta punase kattega, hea ja lihtne, nö. "augutäide".
Teiseks tuli kartulivorm juustu kattega, lisaks grillvorstikesed ja marineeritud herned.
Uurisin kõrval istuvatelt saksa poistelt, et kas on nagu bradwurst...sealt tuli peale pikka eeeee...kaugel sellest, no vahet pole, hea oli ja sakslased võtsid juurdegi, võibolla oli paremgi.
Kolmandaks oli koogitükk ja me võtsime kohvid juurde, sobis väga hästi !
Maksma minnes, nendes Rifugiates on see huvitav, et raha võetakse alles peale õhtusööki. Vaatan, seinal TMB särk, õige, rohelise logoga, küsin siis, et kas meeste numbreid ka on, ei olevat, siis äkki majaproua seletas midagi kohalikus dialektis ja tuiskas ülesse korrusele. Hakkasin vaikselt siis eemale liikuma kui proua tuiskas alla, kena oranž särk nàpus, tutikas, kordagi veel pesemata ja tasuta kingitus majalt, Bertone kirjade ning logoga !!
No mis...midagi pole ju tasuta..või on ?
Kaevasin kotis ja leitsin tutika Baltic Hunteri logoga bandana peakatte, võtsin näppu ja ütlesin Elmole, et lähme teeme pildi ka.
Laksime baariruumi, kogu elu käib seal, tädi sahmis midagi kohvimasinaga, märkas mind ja uuris, mis mureks. Ma siis, et kuna särk oli kingitus siis tahaks vastu kingi teha, tädil läks nägu särama ja vadistas kogu majale mis ta sai ning pani kohe pähe, natuke kohendasin, tegime pildi, ma ei tea kas harjumusest või millest, rabasin ettekendja ka pildile ja tehtud. Natuke kirjeldasin ka kus kohast peakate pärit ja mis logoga on tegemist.
Sain päris hea reklaami jätta pea 2000m kõrgusele !!
Siis tellisin meile Elmoga veel kaks Birra Grandet ja oh ime, maja tegi välja, mu hetkel väga karvane naeratus töötas jälle mõnus punkt päevale.
Elmo tuhnib raamatus ja kaardis, ütleb, et homme peaks lebo matk tulema, nu näis, ei torma ajast ette !!