pühapäev, 3. aprill 2016

3. Päev vol.2: Les Contamines - Les Chapieux 18km , kõrgeim punkt 2483m Tõusumeetreid 1316m Laskumist 929m

Tziisess...lõpuks üleval, siledal maal, meenutan muigega Viljandi ümbruse künkaid, just nimelt künkaid, see mida siin kogeme on täiesti teine level, kas ronid ülesse või siis alla, kuldset keskteed (siledat matkarada) pole olemas !!
Kokkuvõtet päevast on lihtne kirjutada aga sheerida ei saa, no wi-fi, no phone service, ideaalne koht puhkuseks, jätke meelde Les Chapieux, pantsusmaal.
Kangutasime need 2,5 tundi ülesse, vaat, et läks kaljuronimiseks vahepeal juba, nende kaljuservas turnimistega on võimalik isegi ära harjuda, peaasi, et kui tahad vaadet nautida siis tuleb kindlasti seisma jääda, kõndides vaatad ainult enda ette maha, kiva nii hullusti maha loobitud, et võib komistada !
Väga õige otsus oli õlled kõik eile ära juua ja ainult hädavalalik kaasa võtta, täna oli iga gramm ülearu !!
80 aastane vanapapi tuiskas meist mööda, mäeas ülesse, nagu oleksime seisnud, eeldasime, et see on aastate pikkune kogemus ja õige tehnika !!
Kaljuserva tagant tuli punt prantsuse daamesid, tervitasime neid viisakalt nende keeles "bonjour" ja siis üks kukkus mulle midagi seletama ning viipas sinna kust olime tulnud, ma siis talle kohe vastu, sulaselges eesti keeles, et ja jah..natuke veel, selle künkani ja siis algab laskumine ja kohe on ka kohvik, kus saate suupisteid ja jalga sirutada !! Daame vaatas ja prahvatas naerma, ju sai aru, et prantsuse keel on mulle samasugune kaunis mula kui eesti keel talle, ülejäänud seltskond lagistas ka mõnuga naerda !!
Ronisime lõpuks majutusasutusse  Col de la Croix välja, merepinnast asub see refuge (öömaja) 2483m kõrgusel ja tegime seal väiksed aga kallid õlled, 250ml oli 4,5€ samas, kunas sa veel nii kõrgel õlut proovid.....valetan, olen ka 8000m peal õlut joonud aga see oli lennukis. Croix refugiosse tuuakse kogu kaup helikopteriga, midagi võibolla ka eesli seljas, autoga sinna ligi ei saa, ju selline logistika lisab "mõne" sendi õllele juurde.
Croix'sist läks laskumiseks, polnud põrmugi lihtsam, poolteist tundi varbad saapa ninas kinni, päris piin, aga alla saime ja telgid püsti ka.
Lähme tsekime kas kuskilt mõni külm õlu ka pakutakse, vedelikku filtreerisin endast täna läbi vist 6 liitrit, alt poolt tuli välja tagasi kõigest sadakond grammi, ülejäänud puha läbi naha !!
Ilm on super, tiimi moraal kõrge, homme ka üks karmim päev aga mitte nii karm kui täna, võibolla ööbime mu tütre nimelises majakeses ja võibolla isegi linade vahel.
Krt...trimpame siin õlut ja vaatan, Elmol va sindril, lõug kahtlaselt sile, oli teine hommikul pisut kaapinud, et prantsuse daamedele parem mulje jätta !! :)

Täna öösel läbib Les Chapieux veel TMB Ultra Trial, ainult hulludele mõeldud võistlus, jooksuhullud jooksevad samat rada, mida me Elmoga üritame 10 päevaga läbida, 21-46 tunniga ja seoses sellega on ansamblid värgid-särgid külades ümber trassi....assaa, sellest ka see Elmo lõug....valmistub tantsuõhtuks !!